A holnap hangjai - Backdoor People (Eger)

A tizenhatodik sorozatához érkező ÖRÖM A ZENE Tehetségkutató 2023-2024. évadának döntőseit mutatjuk be a holnap hangjai rovatban. A sort a Backdoor People zenekarral folytatjuk, ők az Éter Plusz tehetségkutatón érdemelték ki az októberi döntőn való szereplés lehetőségét.

Bemutatnátok röviden a zenekart?

Mi vagyunk a Backdoor People. Meghatározhatatlan besorolású rock zenét játszunk, ha mégis stílusokat kéne említeni, talán a klasszikus, pszichedelikus, vagy art rock műfajokhoz áll közel a zenénk.

A zenekar tagjai: Gerges Agenor (dob), Kozma Robin (gitár), Kozma Timon (basszusgitár) és Péter Bence (billentyűs hangszerek)

Van-e a zenekarnak kitűzött, megfogalmazott célja, vagy felvállalt üzenete?

Első körben az egyik legnagyobb álmunk vagy célunk, hogy magas színvonalon, minél nagyobb közönséghez jusson a mondanivalónk.

Egy konkrét üzenetünk nincs, inkább sok kisebb. A zenekarból majd mindenki ír dalokat, így természetszerűen változatosak a témák és a mondanivalók.

Véleményetek szerint a ti zenekarotok miben egyedi... mi az, ami különlegessé tesz benneteket?

Mindenképp a zenei változatosság az egyik erősségünk. Jó példa erre, hogy legújabb albumunkon úgy megjelenik a funky, mint a pszichedelikus atmoszférájú, vagy éppen pörgősebb rock, az egy-hangszeres ballada, vagy a swinges elemek.

Emellett nagy hangsúlyt helyezünk az organikus hangzásra és hogy mondanivalót tekintve illetve zeneileg is olyan dalokat írjunk amilyeneket más még soha, persze nem megtagadva az alapvetően 70-es évek zenéiből jövő inspirációt.

Milyen jövőt láttok magatok előtt, merre tendál a hazai zeneipar?

Nem szoktunk vizionálni, mi teljes erővel dolgozunk azon, hogy minél érvényesebb dalokat írjunk, jól zenéljünk és, hogy minél szélesebb körű közönségnek megmutassuk magunkat. Ha megtaláljuk azokat az embereket, akiket érdekel a zenénk, úgy nincs félni valónk.

Természetesen mi is látjuk, hogy ma inkább az önálló, főleg rap-trap ihlette előadók futnak nagyot, de ez minket nem tántorít el.

Meg tudnátok nevezni pozitív, vagy negatív trendeket, amelyeket mostanában tapasztaltatok?

Sajnos az élőzene kezd kiveszni a világból, az egyszerű megfogalmazású dalok mennek a mainstreamben, illetve nem az elvontabb, kicsivel művészibb megközelítés megy nagyot. Az élőzene és a "zenekarosdi" még megtalálható az alter körökben, de sajnos sokszor egy kaptafára megy a dolog, (persze ez alól is van pár kivétel).

Viszont az önmagában jó, hogy van még hangszerekkel játszott zene, és ha rajtunk múlik mindig is lesz.

Szerintetek meg lehet élni ma a zenélésből?

Nehezen, de kemény munkával és kis szerencsével igen. Alapvetően erre talán kettő lehetőség van, amikor az ember befut a zenekarával, vagy ha professzionális zenészként sessionködik.

Mit gondoltok a zenészek hazai megítéléséről? Régen jobb volt a helyzet? Ha igen, szerintetek miért?

Mivel régen a zenét csak zenészek tudták előállítani és előadni biztosan valamivel jobb megítélésük volt. Ma mindenki képes összerakni dalokat otthon a gépéről, ennek annyi előnye van mint hátránya.

Van-e jelöltetek, hogy kiből lehet/lehet-e egyáltalán valakiből magyar világsztár?

Nem egy nagy dolog megfejteni, hogy ma ehhez Azahriah áll leginkább közel.

Mi a véleményetek a tehetségkutatókról általában?

Ketté kell választani őket. Az Öröm a zenéhez hasonló szakmai zsűrivel és minőségi fellépőkkel rendelkező tehetségkutatók természetesen hatalmas fejlődési és befutási lehetőséget kínálnak a feltörekvő zenekaroknak, ami nagyon helyes. Egy másik téma a kereskedelmi televíziókon futó szörnyszülött műsorok, amik inkább celeb gyárakként üzemelnek.

Mi a véleményetek a zenei utánpótlásról?

Abszolút sok zene után érdeklődő fiatal van és ahhoz hogy értékes tudást szerezzenek a szakmában, rengeteg lehetőségük van, többek között remek könnyűzenei iskolák.

Az, hogy milyen új zenekarok alakulnak mostanában, az természetesen vegyes, ahogy mindig is.

Mi a véleményetek a fesztiválokról?

Remek élmény fesztiválon részt venni minden szempontból. Fontos mérföldkövek az előadók életében és remek lehetőség, hogy a közönség több kedvenc produkcióját is láthassa egy helyen.

Mi a véleményetek a zenei klubéletről?

A klubéletet tekintve mondhatni van tapasztalatunk, ugyanis Budapest rengeteg ilyen típusú helyén játszottunk már. Nagyon intim formája ez a koncertezésnek, ugyanis a közönség és a zenekar karnyújtásnyira van egymástól így rendkívül jól lehet együttműködni.

Sok váratlan szituáció is előfordulhat a klubokban, ez pedig rugalmasságra tanítja a zenekar tagjait.

Szerintetek mi lendíthetne a legnagyobbat a hazai könnyűzenei életen?

Az egyedi produkciók támogatása és az, hogy egy minél sokszínűbb könnyűzenei palettája legyen az országnak, ahol minden stílus egyenlően fér meg.

Köszönjük a beszélgetést.


2024. július 12. 07:43