A holnap hangjai - Cataflamingo (Tatabánya)

A tizennegyedik sorozatához érkező ÖRÖM A ZENE Tehetségkutató 2021-2022. évadának döntőseit mutatjuk be a holnap hangjai rovatban. A sort a Cataflamingo zenekarral folytatjuk, ők a tatabányai XXVII. Peron Music Tehetségkutatón érdemelték ki az októberi döntőn való szereplés lehetőségét. 

Bemutatnátok röviden a zenekart?

A Catalfamingo zenekar négy tagból áll. Csiki Áron (ének, basszusgitár), Csizmár Zsolt (gitár), Endrei Balázs (gitár), Bugner-Carvalho Botond (dob). 2019 óta zenélünk együtt. Műfaji besorolást tekintve alternatív rock zenét játszunk.

Van-e a zenekarnak kitűzött, megfogalmazott célja, vagy felvállalt üzenete?

Egy konkrét jól körülhatárolható célt nem tudnánk megfogalmazni, inkább pillanatnyiak vannak, és azok felé igyekszünk. Lemezfelvétel, kapcsolattartás a közönségünkkel, jó élmények szerzése.

Véleményetek szerint a ti zenekarotok miben egyedi... mi az, ami különlegessé tesz benneteket?

A közös munka során igyekszünk teljesen alárendelni magunkat, ötleteinket az aktuálisan íródó dalnak. Fontosnak tartjuk hogy a számokban feltűnő zenei elemek, rendszerszintűen képezzék részét az egésznek és ne csak öncélúan lebegjenek a dalon belül.

Milyen jövőt láttok magatok előtt, merre tendál a hazai zeneipar?

A nagyobb hozzáférhetőség miatt, nagyon széles spektrumon lehet zenét fogyasztani, illetve azok után kutakodni. Ez egy globális trend, de ezt a zeneipari változást hazánkban is érezni lehet. Nagy sokszínűség van mind a mainstreamben, mind az undergroundban, bár az már más kérdés, hogy ezek a zenehallgatási szokások mennyire tudatosak. Örülnénk ha úgy hallgatnák az emberek a zenénket, hogy az elérhető platformok lehetőséget szolgáltassanak a hallgatónak, hogy jobban megismerkedjen azokkal a zenei hagyományokkal amikből mi is merítünk.

Meg tudnátok nevezni pozitív, vagy negatív trendeket, amelyeket mostanában tapasztaltatok?

Annak nagyon örülünk, hogy egy csomó izgalmas hazai produkciónak van platformja, illetve (sajnos korlátolt számú) hallgatósága. Annak viszont már kevésbé, hogy a nyári tapasztalataink alapján, azoknak a kisebb zenekaroknak akik menedzsment nélkül maradnak, nagyon nehéz a dolguk ha a közönségszervezésről van szó. Ezeket a formációkat tudná megsegíteni egy jó fm rádiós műsorsáv, vagy egy, a tévében jó időben leadott zenei műsor, amik viszont nagyjából teljesen megszűntek, legalább is azok, amik a magyar zenékkel, illetve magyar zenekarokkal ezen belül is az underground szcénával foglalkoznak.

Szerintetek meg lehet élni ma a zenélésből?

Ahhoz hogy valaki ma Magyarországon, 1 db zenekarból meg tudjon élni, rengeteg munka, sikeres pályázatok, illetve egy nagyon összetartó közönség szükséges, viszont számtalan lehetőség van, amiből egy zenész fenn tudja tartani magát. Ide tartozik, hogy több zenekarban játszik, zenét tanít, vendéglátózik.

Mit gondoltok a zenészek hazai megítéléséről? Régen jobb volt a helyzet? Ha igen, szerintetek miért?

Arról nem tudunk nyilatkozni, hogy régen mi volt a helyzet, lévén hogy ritkás arcszőrzetű, tornacipős srácok vagyunk. Az biztos hogy mindannyian megkaptuk a kérdést, hogy a zenélésen kívül van-e rendes munkánk. Nem csak a könnyűzenei szférában lehet erről hallani, komolyzenészek is sokszor találkoznak hasonló megjegyzésekkel. Ez talán egy olyan általános kérdés ami minden korban előkerül a saját maga módján.

Van-e jelöltetek, hogy kiből lehet/lehet-e egyáltalán valakiből magyar világsztár?

A rövid válasz az, hogy nem. A magyar piac annyira kicsi, hogy egy "sztár allűrökkel" rendelkező zenész hamar bekerülhet a vérkeringésbe és nem hinném hogy egy ilyen gondosan felépített imidzset itt akarna hagyni egy olyan álomért ami megköveteli hogy újra elkezdjen felfelé kapaszkodni egy ennél sokkal nagyobb piacon.

Mi a véleményetek a tehetségkutatókról általában?

Induló zenekarként mindenképpen kihasználandó lehetőségek a tehetségkutatók és a hangsúly a többes számon van, hiszen nagyon sok jól kiforrott produkció jelentkezik és a szerencse ajzószere a sokszori próbálkozás.

Mi a véleményetek a zenei utánpótlásról?

Az új zenekarok közt (saját tapasztalataink alapján) sok olyan van, akik nagyon szeretnének megfelelni valamilyen, mások által odaállított elvárásnak, és vannak olyan zenekarok akik meg jó zenét csinálnak.

Mi a véleményetek a fesztiválokról?

A nagy fesztiválokról mi nem tudunk nyilatkozni, de az olyan közepes méretű fesztiválok mint a Kolorádó vagy az Ördögkatlan nagyon jó felületek tudnak lenni kisebb zenekaroknak, hiszen így a szimplán csak odatévedő fesztiválozóknak is be tudnak mutatkozni, és ezek a fesztiválok külföldi előadók közül is el tudnak hozni nagyon izgalmasakat.

Mi a véleményetek a zenei klubéletről?

A klubszezon egy elengedhetetlen része a zenekarok életének, mi is megjártuk már a legtöbb helyet Budapesten. Számunkra ezek a bulik jelentették a legszebb élményeinket. Viszont sajnos a kitörésre ezek a helyek nem biztosítanak igazán lehetőséget, mert sokszor az a valóság, hogy szombat este játszol a koncertteremben és előtted állnak 10-en de a pultnál kétszer annyian a sorban.

Szerintetek mi lendíthetne a legnagyobbat a hazai könnyűzenei életen?

Szabadság, szerelem. 

Köszönjük a beszélgetést.


2022. szeptember 23. 08:20