A holnap hangjai – moszkvatér (Nyíregyháza)
A tizenhatodik sorozatához érkező ÖRÖM A ZENE Tehetségkutató 2023-2024. évadának döntőseit mutatjuk be a holnap hangjai rovatban. A sort a moszkvatér zenekarral folytatjuk, ők a Club Hollywoodban megrendezett Hollywood-i Sztárok tehetségkutatón érdemelték ki az októberi döntőn való szereplés lehetőségét.
Bemutatnátok röviden a zenekart?
A zenekarunk neve moszkvatér, 2022 augusztusában kezdtünk együtt zenélni, egymásra hangolódni. Mi is nehezen tudjuk behatárolni a zenénket, de leginkább alternatív blues rockként írható le. Mind az öten beletesszük a saját világunkat, ebből alakul ki a moszkvatér hangzás.
Van-e a zenekarnak kitűzött, megfogalmazott célja, vagy felvállalt üzenete?
Hogy minél több emberhez jusson el a zenénk, ezáltal minél többet koncertezhessünk egyre komolyabb színpadokon. Ha konkrét példát kéne mondanunk a Budapest Park, amit sokat emlegetünk, mint vágyott helyszín.
Véleményetek szerint a ti zenekarotok miben egyedi... mi az, ami különlegessé tesz benneteket?
A színpadi jelenlétünk és az előadásmódunk, amivel elég nagy energiákat mozgatunk meg, illetve az a stílus, ami ebből az öt emberből keveredik ki.
Milyen jövőt láttok magatok előtt, merre tendál a hazai zeneipar?
Minél több munkát teszünk bele, annál fényesebbet, egyébként tesszük, amit jónak látunk, nem spekulálunk. A közönség és a szakma pedig eldönti, hogy felemel minket vagy zsebre tesz.
Meg tudnátok nevezni pozitív, vagy negatív trendeket, amelyeket mostanában tapasztaltatok?
A zenetanulási lehetőség, amit az internet nyújt és a közönség kiszélesedése, amit pozitívként említenénk. Negatív dolgokból sajnos egészen sok lett,de a hangszeres/élőzenére való igény csökkenése talán a legszembetűnőbb.
Szerintetek meg lehet élni ma a zenélésből?
Nem könnyű, ha azt akarod csinálni, amit szeretsz is. Abban esetben, ha belefektetsz a zenélésbe annyi pénzt, időt és munkát, amennyit el is fogadnál tőle élmények, új ismertségek és nem utolsósorban pénz formájában, akkor szerintünk el lehet érni egy olyan szintet, ahol nem kell kiegészítésként munkát keresni.
Mit gondoltok a zenészek hazai megítéléséről? Régen jobb volt a helyzet? Ha igen, szerintetek miért?
Manapság talán egyre kevésbé számít, mennyire tudsz zenélni. A tehetségnél fontosabb az eladhatóság. Régebben az emberek tovább tudtak figyelni, kisebb volt az információs zaj is, és jobban megbecsültek egy zenekart, vagy egy koncertet. Az viszont, hogy könnyebben lehet dalt kiadni, illetve rengeteget fejlődött a technika, könnyített a helyzeten.
Van-e jelöltetek, hogy kiből lehet/lehet-e egyáltalán valakiből magyar világsztár?
Nehéz, mert magyarul a világpiacon nem nagyon lehet messze jutni, angolul pedig folytonos rizikófaktor az akcentus, vagy épp az, hogy idegen nyelven kell kifejeznie magát az előadónak.
Mi a véleményetek a tehetségkutatókról általában?
A tévés, illetve egyáltalában a médiás tehetségkutatóktól távol állunk, ellenben az Öröm A Zenéhez hasonló tehetségkutatókat támogatjuk, szerintünk sokkal több és jobb lehetőségeket biztosítanak a feltörekvő zenekaroknak. Jutalmak mellett pedig számos hasznos kritikával is gazdagodhatunk, mely a jövőre nézve nagyon hasznos mindenkinek.
Mi a véleményetek a zenei utánpótlásról?
Sokkal nagyobb a merítés a könnyebb zenetanulási lehetőségek miatt, ezáltal viszont nehezebb megtalálni és lehetőséget biztosítani a feltörekvő zenészek számára. Rengeteg tehetséges fiatal kezd el zenélni, csak a telítettség miatt egyre nehezebb felfedezni őket, azonban a fent említett tehetségkutatók, vagy akár az internet többek között segíthetnek ebben.
Mi a véleményetek a fesztiválokról?
Abban az esetben nagyon szeretjük őket, ha fellépni megyünk oda, egyébként nem vagyunk fesztiválra járó arcok, viszont nagyon jó, hogy sok fellépési lehetőséget biztosítanak a zenekarok számára a nyári időszakban.
Mi a véleményetek a zenei klubéletről?
Klubokban induló előadóként is megtapasztalható a zsúfolt közönség morajlása. A tőlük kapott energia mindig hatalmas lendületet ad, viszont hiányoljuk annak a kultúráját, hogy a klubok is felfedező platformként szolgáljanak a streaming szolgáltatók mellett.
Szerintetek mi lendíthetne a legnagyobbat a hazai könnyűzenei életen?
Meg kéne valahogy tanulnia a fiataloknak tájékozódni az információs zajban és ösztönözni kéne az embereket, hogy egyre nagyobb legyen az igény az élő zenére.
Köszönjük a beszélgetést.
2024. március 1. 08:47