A holnap hangjai – SÁRI (Szarvas)
A tizenhetedik sorozatához érkező ÖRÖM A ZENE Tehetségkutató 2024-2025. évadának döntőseit mutatjuk be a holnap hangjai rovatban. A sort a SÁRI zenekarral folytatjuk, ők a szarvasi Dobbantó tehetségkutatón érdemelték ki az októberi döntőn való szereplés lehetőségét.
Bemutatnátok röviden a zenekart?
Öt tagból álló zenekar vagyunk. Mindenki régóta foglalkozik a zenével/dalszerzéssel, és mindenki zenélt már más zenekarokban/formációkban is. A dobok mögött Hercz Tomi ül, a basszus témákért Taksz Ákos felel, Balogh Peti és Barassó Balázs pedig különleges gitárhangzásokkal színesítik a zenét. A dalok szövegét Gombkötő Sári írja, így teljesedik ki a produkció. A csapat 2025 februárja óta zenél együtt ebben a felállásban, tehát egy nagyon friss társasággal indul útjára a SÁRI-projekt.
Van-e a zenekarnak kitűzött, megfogalmazott célja, vagy felvállalt üzenete?
A dalok mindig Sári szövegeivel és énakdallamaival indulnak, aki néha könnyedebb, máskor mélyebb, nehezebb témákról ír, az üzenet talán ezekben rejlik. A célunk pedig egyértelműen az, hogy minél többet zenélhessünk, mert ez az a dolog, ami számunkra mindennél többet ér.
Véleményetek szerint a ti zenekarotok miben egyedi... mi az, ami különlegessé tesz benneteket?
A popos énekdallamokat kiegészíti egy érdekes és változatos zenei körítés, ami nem szokványos elemeket használva újszerűnek hat a hazai zenei közegben.
Milyen jövőt láttok magatok előtt, merre tendál a hazai zeneipar?
Úgy érezzük a zenénk tökéletesen beleillene a mai mainstream zenekaros fellépők körébe, egyúttal a változatos hangszeres játékkal behozna egy friss új vonalat, amivel színesebbé tenné a hazai palettát.
Meg tudnátok nevezni pozitív, vagy negatív trendeket, amelyeket mostanában tapasztaltatok?
Pozitív trend, hogy rengeteg embert tudnak újra megmozgatni az élő fellépések.
Negatív trend, hogy az induló zenekaroknak nincs sok fellépési lehetősége, a 150-300 fő befogadóképességű klubokból hiány van Budapesten.
Szerintetek meg lehet élni ma a zenélésből?
Mainstream közegben úgy látjuk bőven lehetséges megélni a zenélésből Magyarországon, viszont az inkább rétegzenéket játszó zenészeknek szinte esélytelen sajnos.
Ezen nem segít, hogy a streamingből befolyó összegek is alacsonyak a lejátszások mennyiségéhez viszonyítva.
Mit gondoltok a zenészek hazai megítéléséről? Régen jobb volt a helyzet? Ha igen, szerintetek miért?
A zenészek megítélése mindig kétes volt, sokan egyszerű szakmának látják külső szemmel, pedig valójában rengeteg munka húzódik meg a háttérben egy-egy sikeres produkció mögött.
Van-e jelöltetek, hogy kiből lehet/lehet-e egyáltalán valakiből magyar világsztár?
Jelenleg Azahriah áll a legközelebb ehhez.
Mi a véleményetek a tehetségkutatókról általában?
A zenekarunk tagjai már sokféle tehetségkutatón megfordultak az évek során, valójában mindig érdemes ilyenekre jelentkezni. Ha hiszel a zenédben, akkor azt meg kell mutatnod az embereknek és begyűjteni az esetleges kritikákat a külső szemlélőktől.
Mi a véleményetek a zenei utánpótlásról?
Talán még sosem volt ilyen sok új tehetséges zenész jelen.
Mi a véleményetek a fesztiválokról?
Nagy rajongói vagyunk a különböző fesztiváloknak, sok helyen meg is fordultunk már, sajnos többnyire még csak vendégként. : )
Viszont sajnáljuk, hogy évről évre egyre kevesebb fesztivál van az országban, ez egy szörnyű tendencia… Nagyon reménykedünk, hogy nem romlik tovább a zeneipar támogatottsága Magyarországon.
Mi a véleményetek a zenei klubéletről?
Budapestre vetítve szerintünk nagy szükség lenne több olyan helyszínre ami központi helyen van és kb 150-300 fő befogadóképességű.
Szerintetek mi lendíthetne a legnagyobbat a hazai könnyűzenei életen?
Sokan a mai napig rádió adókon hallgatnak zenét, főleg vezetés közben, így szerintünk biztosan sokat segítene, ha a rádiók újra játszanák feltörekvő/alternatív zenekarok zenéit folyamatos rotációban.
Köszönjük a beszélgetést.
2025. július 6. 08:16