A holnap hangjai - twistolivér (Szeged)

A tizenhetedik sorozatához érkező ÖRÖM A ZENE Tehetségkutató 2024-2025. évadának döntőseit mutatjuk be a holnap hangjai rovatban. A sort a twistolivér zenekarral folytatjuk, ők a szegedi Cityrocks tehetségkutatón érdemelték ki az októberi döntőn való szereplés lehetőségét. 

Bemutatnátok röviden a zenekart? 

Nagyjából egy éve sodort minket össze a véletlen, első találkozásunk alkalmával Bence demóit hallgattuk egy szobastúdióban. Hamar elkezdtünk dolgozni a dalokon, amelyekben a folkos akusztikától a szimfonikus blueson át a pörgős drum and bass-ig sok minden helyet kapott.

Peti ízléses hangszerelését és Boldi hangtechnikai zsenialitását Bence produceri kreativitásával ötvözve egy elvarázsolt hangzásvilágba cseppentünk, melyből egy műfajokon átívelő albumot készítünk.

Fodor Bence: ének, billentyű, dalszerző, producer
Schramm Boldizsár: szaxofon, ütőhangszerek, rap, hangmérnök
Huber Péter: gitár, dob, ének, basszusgitár

Tehetségkutatóknak köszönhetően kaptunk lehetőséget élő közönség előtt zenélni, még mielőtt bármit kiadhattunk volna. Annak érdekében, hogy minél hitelesebben tudjuk színpadra vinni a dalokat, 6 főre bővült a zenekar. A jelenlegi live formáció 3 hónapja létezik Pálfi Rebekával (dob), Balassa Tamással (Basszusgitár) és Szolnoki Balázszsal (gitár, ének) kibővülve.

A zenénk sokféle műfajt és stílust ötvöz (hip-hop, folk, elektronika stb.), de összességében szeretnénk azt gondolni, hogy popzenét csinálunk. Hamarosan kiderül.

Van-e a zenekarnak kitűzött, megfogalmazott célja, vagy felvállalt üzenete?

Ha van üzenetünk, akkor az az együttzenélés örömének hirdetése. Ez is egy játszótér, ahol lehetőséget kapunk a pillanatban élni, kísérletezni, életre szóló barátságokat kötni és önmagunkat megismerni.

Egy olyan korban élünk, amiben bárki, bárhol felvehet bármivel bármit; a megfelelő utómunkával rádiókész minőségű anyagot lehet készíteni belőle. Egyszer sem voltunk stúdióban és nem is tervezünk menni, hangsávjaink általában valamilyen hálószobaszekrényben, hangszigetelés nélküli teremben, vagy épp egy liget tisztásán lettek felvéve.

Arra szeretnénk bátorítani másokat is, hogy írjanak dalokat, alapítsanak zenekart, fejezzék ki, amit éreznek és legfőképp legfőképp érezzék jól magukat.

Véleményetek szerint a ti zenekarotok miben egyedi... mi az, ami különlegessé tesz benneteket?

Sokféle személyiség kap teret a projektben. Ez ad egyfajta kiszámíthatatlanságot: sosem biztos, ki milyen hangszeren köt ki a színpadon, vagy hogy a következő szám milyen műfaji irányba kanyarodik. Egy ideális twistolivér-élmény észrevehetetlenül repít egy mezítlábas tisztásról egészen a klubhajnalig, útközben meg nem szeppenve egy-egy kies kerülőtől.

Milyen jövőt láttok magatok előtt, merre tendál a hazai zeneipar?

Hosszú utat látunk, ami alkotással, közösségépítéssel és kísérletezéssel fog telni.

A hazai zeneipar jövőjéről nem egyszerű jóslatokat megfogalmazni, de amit érzünk, hogy egyre inkább trendalapú, hogy mi válik sikeressé. Amilyen gyorsan felkapottá válhat egy projekt, olyan gyorsan el is tud tűnni.

Hogy lesz-e olyan műfaj/stílus, ami ebből kimozdul, újszerűnek hat és hosszabb időre meghatározó lesz, azt nem tudhatjuk, de bízunk benne.



Meg tudnátok nevezni pozitív, vagy negatív trendeket, amelyeket mostanában tapasztaltatok?

Közös megegyezés alapján jobb, ha nem teszünk ilyet.

Szerintetek meg lehet élni ma a zenélésből?

Igen, de sok mindenhez kell érteni hozzá, vagy sok hozzáértőt ismerni.

Mit gondoltok a zenészek hazai megítéléséről? Régen jobb volt a helyzet? Ha igen, szerintetek miért?

A zenélésnek mindig volt egyfajta varázsa, akár profi szinten, akár hobbiként művelte valaki. Ez a nimbusz megmaradt, de az, hogy mennyire látjuk értékesnek, szerintünk sokkal gyorsabban változik, mint régen.

Van-e jelöltetek, hogy kiből lehet/lehet-e egyáltalán valakiből magyar világsztár?

Azahriah, egyértelműen.

Mi a véleményetek a tehetségkutatókról általában?

A koncepciót, hogy teret adjunk feltörekvő előadóknak és bemutassuk őket nemesnek és értékesnek gondoljuk. Ennek a kivitelezésére számtalan kísérletet láttunk, voltak izgalmas, igényes, kreatív és izgalmas megoldások, és ezek ellenkezője is. De maga az alapgondolat mindenképpen fontos.

Mi a véleményetek a zenei utánpótlásról?

Van, kell, és fontos vele foglalkozni. Minél fiatalabb korban találkozik valaki a zenélés örömével, annál mélyebben hat rá. Ehhez viszont olyan oktatás szükséges, amely képes lépést tartani a korral, és valóban inspirálni a következő generációt.

Mi a véleményetek a fesztiválokról?

A fesztiváloknak kiemelt szerepe van abban, hogy kimozdítsák az embereket otthonról és előidézzék a közös időtöltést, a kulturális gazdagítást és a művészet befogadását. Ugyanakkor kicsi az ország, szűk a piac, a nagyobb szponzorok szemében pedig többnyire a nemzetközi láthatóság a mérvadó. Támogatás híján egyre nehezebb jól felszerelt környezetet és választékos kínálatot biztosítani, így egyre többen inkább a gyors és kényelmes napijegyet vagy arénakoncertet választják ahelyett, hogy sátorral és hátizsákkal belevetnék magukat egy többnapos kalandba. Sajnáljuk, de megértjük.

Mi a véleményetek a zenei klubéletről?

Klubéletről jelenleg szinte csak Budapesten beszélhetünk. Vidéken sokkal szerényebb a helyzet, pedig ott is lenne rá igény. Valójában ugyanaz a válasz erre a kérdésre, mint az előzőre, és feltehetőleg a kövezkezőre is.

Szerintetek mi lendíthetne a legnagyobbat a hazai könnyűzenei életen?

Egyszerűen fogalmazva: pénz. A támogatás hiánya a legnagyobb gát – minden más (tehetség, ötlet, közönség) adott.

Köszönjük a beszélgetést!


2025. szeptember 17. 14:26