A holnap hangjai - Antares

A tizenegyedik sorozatához érkező ÖRÖM A ZENE Tehetségkutató 2018-2019. évadának döntőseit mutatjuk be a holnap hangjai rovatban. A sort az Antares  zenekarral folytatjuk, ők a Fülesbagoly Special tehetségkutatón érdemelték ki az októberi döntőn való szereplés lehetőségét.

Bemutatnátok röviden a zenekart?

Tagok:
Kolosai Ferenc /Fecó/: ének, bass
Kovács Botond /Boti/: gitár
Pap Dávid /Page/: dob
Dér Dávid /Dér/: billentyű

A zenekar, Antares néven szeretne ismerté válni mindenki számára, akik keresik az újat és a váratlan fordulatokat. Mind a négyen
különböző zenei háttérrel rendelkezünk, ezért több zenei stílus is ötvöződött a dalok születésekor, bár mindig közös pont marad a kemény rock esszenciája. Egy évig éltünk “remete életet” a próbateremben, és plusz egy év telt el azóta, hogy nyílvánosságra hoztuk az első albumra elegendő anyagot, repertoárt.

Van-e a zenekarnak kitűzött, megfogalmazott célja, vagy felvállalt üzenete?

Nem titok, hogy újra fénykorát éli az élő koncertek élménye. Hisszük, hogy már lényegesen megnőtt az igénye a hallgató közönségnek a minőségi, összetettebb, bonyolultabb és változatosabb zenére az érthetőség és a hitelesség határán.
Ez az igény hajt minket is, és ezt az üzenetet szeretnénk tovább adni az új generációnak, tanítványainknak.

Véleményetek szerint a ti zenekarotok miben egyedi... mi az, ami különlegessé tesz benneteket?

Mindent elfogadunk, ami zene. Stílustól és hovatartozástól függetlenül.
Egy friss és nyitottabb arcát mutatjuk meg a rock zenének.

Milyen jövőt láttok magatok előtt, merre tendál a hazai zeneipar?

A zenénk - bonyolultságától függetlenül - könnyebben emészthető, azon emberek számára, kik zárkózottabbak az új felé.
Egy összekötő híd lehetünk a sablonosság és a túlzás között.

Meg tudnátok nevezni pozitív, vagy negatív trendeket, amelyeket mostanában tapasztaltatok?

Pozitív trendnek tartjuk, hogy megnövekedett az élő zene iránti igény, illetve hogy egyre nagyobb hírnévnek örvend a hangszeren való
tanulás.
Talán a szervezés fontosságának a lebecsmérlése az egyik legnagyobb negatívum. Egy profi szervezőnek nagyon összetett tudással kellene
rendelkeznie. Gondolunk itt például minimális hangszer és hagtechnikai tudásra, mellyel jobban átlátnák, hogy mi az ami kivitelezhető,
illetve, ami nem.

Szerintetek meg lehet élni ma a zenélésből?

Igen. Mint minden szakmából, amit jól csinálsz, illetve beismered magadnak, ha van hova fejlődni.

Mit gondoltok a zenészek hazai megítéléséről? Régen jobb volt a helyzet? Ha igen, szerintetek miért?

Nincs jobb vagy rosszabb helyzet. Egy teljesen más helyzet van most, és egy teljesen más helyzet lesz majd évtizedek múlva.
Egy olyan irányba halad a világ, hogy egy embernek egyszerre több mindenhez kell értenie a siker érdekében.
Ezt el kell fogadni, mi több, örülni neki, hogy erre van lehetőség.

Van-e jelöltetek, hogy kiből lehet/lehet-e egyáltalán valakiből magyar világsztár?

Jelenleg erre a legesélyesebb a Mörk zenekar, az Apey and the Pea. Nem lehetetlen senkinek, ha megfelelően igényes és érdekes showt hoznak ossze, de ehhez elsősorban külföldre kell fókuszálni, el kell kezdeni nyitni.

Mi a véleményetek a tehetségkutatókról általában?

A kereskedelmi tévék által nevezett tehetségkutatóknak annyira nem vagyunk hívei, viszont más platformon történő szelektálás rendkívül jól jön kezdő, kitörni vágyó zenekarok számára. Legjobban ezt jelenleg magunkon tapasztalhatjuk. Szerintünk nagyon fontos megmérettetni magát minden zenélni szerető, a sablontól elszakadni vágyó zenekarnak.

Mi a véleményetek a zenei utánpótlásról?

Kezd kialakulni egy könnyedebb és élvezetesebb oktatási forma, amivel még több lelkes zenészt tudunk biztosítani a világnak.

Mi a véleményetek a fesztiválokról?

Jelenleg az élő zene Mekkája.

Mi a véleményetek a zenei klubéletről?

Egyre több helyből lehet válogatni, ahová igazán szívesen megy a zenész és a hallgatóság is. Két külön téma a vidéki és a fővárosi klubozás. Vidéken nehezebb nézőket kreálni, ezáltal a költségek is megnőnek. Budapesten valamivel több közepes hely van, ámde technikai hátterük nem mindegyiknek megfelelő, ahogy hozzáértő technikusokban is hiányt szenvednek. Sajnos egyre inkább eltűnőben vannak a közepes klubok, ami azért probléma, mert a már kis klubokat kinőtt, de a nagy helyekhez még “kevés” bandák nehezen jutnak koncert helyszínekhez.

Szerintetek mi lendíthetne a legnagyobbat a hazai könnyűzenei életen?

Professzionálisabb szervezés és szakmailag is tapasztaltabb hangtechnikusok. Az ország tele van fantasztikus zenekarokkal, zenészekkel. Szükség volna egyfajta kollektív összetartásra, valamint több lehetőségre az induló zenekaroknak, hogy bizonyítsanak.

Köszönjük a beszélgetést.


2019. június 11. 17:05