A holnap hangjai - Woodstock Barbie
A tizenkettedik sorozatához érkező ÖRÖM A ZENE Tehetségkutató 2019-2020. évadának döntőseit mutatjuk be a holnap hangjai rovatban. A sort a Woodstcok Barbie zenekarral folytatjuk, ők a balassagyarmati tehetségkutatón érdemelték ki az októberi döntőn való szereplés lehetőségét.
Bemutatnátok röviden a zenekart?
Woodstock Barbie a lágy, soul-os blues rock és a kemény, karcos stoner rock határmezsgyéjén táncol. Vagy legalábbis ezzel az egy mondattal próbáljuk körülírni, miről is van szó a zenénkben. Arián, aki a Grizzly-nek is alapító tagja, kezdett kísérletezni olyan zenével, ami a fa és fém anyagok elemeiből épül fel, és ki akarta próbálni, hogy ezt meg tudja-e ülni egy női énekes. Tavaly ősszel jelent meg az első kislemezünk Never Gonna Fall in Line címmel, amiről úgy érezzük, hogy már kiforrottan türözi azt a “fa és fém” analóg világot, amit élünk így négyen együtt. Pádár Alexandra (ének) elsősorban a jazz, swing és r&b világából érkezett. Horváth Arián (gitár, billentyűk) ősidőktől fogva a sludge-stoner-metál Grizzly gitárosa. Vilczek Áron (basszus) a Grizzly basszusgitárosa és a Run Over Dogs alapító-gitárosa. Gilinger Ádám (dobok) korábban olyan zenekarok dobosa volt, mint a Bohemian Betyars, az Antonia Vai Band, a Császári Pillanatművek, a Nagy Edi Projekt vagy a Dungaree. Szóval, elég vegyes felvágott.
Van-e a zenekarnak kitűzött, megfogalmazott célja, vagy felvállalt üzenete?
Az üzenetünk, hogy nem állunk be a sorba. Az első nótánk is erről szól, ezt a címet kapta az első EP is. Célunk, hogy valami egyedit alkossunk, valami újat de mégis régi keretek között, mint egy rozsdásodó régi faborítású rádió, amit megtalálsz a padláson, lehozod, kitisztítod és megjavítgatod, aztán úgy szól, hogy beszarsz.
Véleményetek szerint a ti zenekarotok miben egyedi... mi az, ami különlegessé tesz benneteket?
Szerintem a zenekarunk esszenciáját az adja, hogy mind a négyen más-más stílusokból hozunk elemeket, így egy teljesen egyedi és új dolgot hozunk létre.
Milyen jövőt láttok magatok előtt, merre tendál a hazai zeneipar?
Nem nagyon jósolgatnánk, inkább a zenével szeretnénk foglalkozni, a többi meg, reméljük, hogy jön majd vele együtt, akár itthon, akár külföldön.
Meg tudnátok nevezni pozitív, vagy negatív trendeket, amelyeket mostanában tapasztaltatok?
Néha elszomorít a mindig ugyanolyan gagyi hazai rádió-pop működőképessége.
Szerintetek meg lehet élni ma a zenélésből?
Ha lehet is, biztosan nem a 2020-as évben.
Mit gondoltok a zenészek hazai megítéléséről? Régen jobb volt a helyzet? Ha igen, szerintetek miért?
“Régen” kevesebb zene és zenész volt, és jobban megbecsülték a muzsikus embereket. Ma már nem akkora kuriózum, bárki felvehet egy lemezt a hálószobájában, sokkal többen is tudnak zenélni, énekelni. Ezzel némileg hígult is, nehezebb is lett, de könnyebb is lett a zenélők dolga.
Van-e jelöltetek, hogy kiből lehet/lehet-e egyáltalán valakiből magyar világsztár?
Sok szerencse, pénz és ismeretség kell hozzá, na, meg persze kitartás. Nem lehetetlen, hogy legyen magyar világsztár, ha valaki épp jókor jó helyen van, de azért ez nem egyszerű ügy, és jelenleg nem is tudnánk tippelni, kiből lehetne az.
Mi a véleményetek a tehetségkutatókról általában?
Meg nem sokban volt részünk. Eddig nem rossz. Egy zenekar életének korai szakaszba beleférnek és jót is tesznek az ilyesfajta megpróbáltatások, de később már más vizek felé kell evezni.
Mi a véleményetek a zenei utánpótlásról?
Ha valamiből tuti jól állunk, az a jó hazai zenekarok, de azért a könnyűzenei oktatásra eléggé rá kéne feküdni.
Mi a véleményetek a fesztiválokról?
Csak lennének már...
Mi a véleményetek a zenei klubéletről?
Jó klubokban játszani mindig jó élmény, közel vagy a közönséghez, intim, megőrülős, energiarobbanás. Van mit fejlődnie a kluboknak, főleg vidéken, néha nagyon cudar körülmények vannak, de azért az is igaz, hogy a zenekar is kell hozzá, hogy egy klubbuli jó legyen.
Szerintetek mi lendíthetne a legnagyobbat a hazai könnyűzenei életen?
Ha végleg felszámolnák a mulatóst és a diri-dárét :D
Köszönjük a beszélgetést.
2020. szeptember 23. 05:21